Betingelser

Bestilling

Vi må alltid ha bestillinger skriftlig på e-post eller gjennom kontaktskjemaet vårt. Om det er noe som haster kan vi også være behjelpelige på telefon, men kun for å avklare om en eventuell levering er mulig. Selv positive svar per telefon skal supplementeres med en skriftlig bestilling.

  • Ved bestilling av buffeter må vi ha avklart meny og spesialer som allergier og vegetar senest fredagen før arrangementet.
  • Spesialmat 25.- ekstra
  • Små justeringer i antall må vi vite senest tre virkedager før levering.
  • Det er mulig at vi har kapasitet til å levere mat på kortere varsel, send oss en e-post og spør!
  • Bestilling av dagens middag eller lunsjmat må være bekreftet mottatt av oss dagen før levering.
  • Stort sett opererer vi med et minimumsantall på 10 personer per bestilling.

Kunden får tilsendt ordrebekreftelse per e-post, informasjonen i denne er gjeldende for leveringen med mindre kunden gir beskjed om endringer.

Emballasje

Retur av emballasje blir automatisk belastet faktura med kr 300,- inkl. mva. om ikke annet er avtalt.

Du kan unngå dette gebyret om du returnere emballasjen selv. Returen skal være hos oss senest tre virkedager etter levering. Dette må avtales ved bestilling og komme skriftlig.

Returemballasje skal alltid være fri for mat og søppel.

Levering

Vi opererer med halvtimes intervaller når det gjelder leveringstid. Du må gjerne komme med ønsker om konkrete tider, og vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme eventuelle ønsker, men du er kun garantert levering innenfor valgt intervall.

  • For TV og større produksjoner gjelder egne avtaler om leveringstid.
  • Levering i Oslo koster kr 200,- inkl. mva. mandag – fredag før kl. 17.00. 50,- ekstra etter det.
  • Lørdag 250.- 09-00-17.00 50.- ekstra etter 17.00
  • Vi har et søndagstillegg på kr 500,- inkl. mva. som inkluderer levering.
  • Bomring kommer i tillegg.
  • For levering utenom Oslo gjelder egne satser.
  • LEVERINGSTID OG FORSINKELSER
    Vi leverer bestillingen innen avtalt leveringstid. Ved behov kan vi levere opp til én time tidligere. Ved forsinkelser kan kjøper kreve avslag:
    45 min til 1 time forsinket -10 % på totalbeløpet
    Utover en time forsinket -20 %. på totalbeløpet
  • Forsinkelser forårsaket av unormale trafikksituasjoner, vanskelige værforhold eller feilaktig/manglende leveringsadresse, telefonnummer etc. ansees som force majeure og avslag kan ikke kreves.

Betaling

Vi har alltid med betalingsterminal med når vi kjører ut mat til privatkunder. Bestillingen betales i sin helhet på stedet. Dette framgår også av ordrebekreftelsen. OBS! Vi har fortiden problemer med våre bankterminaler, så alle kunder betaler enten kontant eller med faktura.

Bedriftskunder får tilsendt faktura hvor 10 dagers betalingsfrist gjelder med mindre annet er avtalt. Fakturagebyr på kr 40,- inkl. mva. tilkommer for faktura per brev. Faktura per e-post er gratis.

Klager/mangler

Skulle du mot formodning mangle noe ved din levering, ring snarest vår vakttelefon 45 39 88 91 og gi beskjed. Mangler og feil som burde vært oppdaget og ikke har blitt ringt inn til vår vakttelefon innen 24 timer refunderes ikke.

Eventuelle klager må sendes skriftlig til oss senest dagen etter maten ble levert. Klager som blir mottatt senere refunderes ikke.

Avbestilling

Siste frist for avbestilling er 48 timer før levering. Kommer dette etter dette kommer et gebyr på 50% av ordren.